loading...
سیگنال خرید و فروش در بازار بورس
admin بازدید : 3 یکشنبه 15 تیر 1393 نظرات (0)

دماسنج بازار سرمایه دیروز و در پی اعلام برنامه‌های دولت و مجلس برای حمایت از بورس، عرضه محصولات پتروشیمی با ارز آزاد در بورس کالا و انتشار اخباری درباره مذاکرات ایران و 5+1 بالاخره مثبت شد و سهام اکثر شرکت‌های بورسی با صف خرید همراه شد.
به گزارش ایسنا، بورس تهران که از ابتدای سال تاکنون سرتاسر قرمز پوش شده و زیان 10 درصدی را نصیب سهامداران خود کرده بود دیروز از این وضعیت خارج و دوباره سبزپوش شد.
بنابراین با رشد قیمت‌ها و افزایش میزان تقاضا در بورس تهران، شاخص بورس در ابتدای معاملات دیروز موفق به بازپس‌گیری کانال 71 هزار واحدی شد و در انتهای معاملات نیز با رشد 1285 واحدی در کانال 72 هزار و 162 واحد متوقف شد.
از مهم‌ترین اتفاقات روز شنبه تالار شیشه‌ای بازگشت بزرگ‌ترین شرکت بورسی به بورس بود به طوری که در معاملات دیروز نماد معاملاتی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس که از 28 خردادماه تاکنون متوقف بود بعد از ارائه اطلاعات شفاف‌سازی در خصوص افزایش تولیدات شرکتهای زیرمجموعه با محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شد.
این شرکت بورسی در اطلاعیه شفاف‌سازی خود آورده است که میزان تولید شرکت‌های زیرمجموعه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در سه ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 16 درصدی داشته‌اند بدیهی است در صورت تداوم رشد تولید اثرات مثبت آن بر EPS شرکت متعاقبا اعلام می‌شود همچنین تسعیر درآمدهای ارزی به نرخ ارز قابل دسترس در دست بررسی است و در این خصوص نیز به محض حصول نتیجه نهایی اطلاعات به بازار منعکس می‌شود.
به این ترتیب در تالار شیشه‌ای دیروز هلدینگ خلیج فارس به همراه پالایشگاه بندرعباس، تاپیکو، غدیر، گروه توسعه ملی، بانک ملت، فولاد مبارکه، بانک تجارت، صندوق بازنشستگی، پتروشیمی پردیس، بانک صادرات، مپنا و نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر را در رشد چشمگیر شاخص بورس گذاشتند.
در همین حال دیروز در پایان معاملات بورس، برخی سهامداران با اظهار نگرانی نسبت به رشد ناگهانی شاخص معتقد بودند صعود بیش از حد شاخص در یک روز می‌تواند از رشد آن در روزهای بعد کاسته و در نهایت پس از مدتی کوتاه دوباره روند نزولی بر بازار حاکم شود بنابراین بهتر است مسئولان بازار از رشد هیجانی شاخص بکاهند و بیشتر در پی مداومت روند صعودی باشند.
ابهام در ابلاغیه
وزارت صنعت
رئیس هیئت مدیره انجمن لوله و اتصالات پلی‌اتیلن گفت: ابلاغیه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص عرضه کامل محصولات پتروشیمی کشور در بورس کالا از آن جهت که دلالان را از بازار حذف می‌کند، بسیار مناسب است.
محسن جمالیان در عین حال با انتقاد از تبصره‌ای که در ابلاغیه وزارت صنعت آمده است گفت: در این ابلاغیه تبصره‌ای مبنی بر اینکه «اگر محصولات عرضه شده در بورس کالا در دو مرحله به فروش نرسد، واحد عرضه‌کننده مجاز است محصول را به همان میزان در خارج از بورس به فروش رساند» آمده است که این تبصره به نوعی راه فراری برای پتروشیمی‌ها به حساب می‌آید.
جمالیان در این باره به ایسنا توضیح داد: مجتمع‌های پتروشیمی به طور دقیق از میزان مصرف مواد اولیه در صنایع مختلف مطلع هستند و می‌دانند که یک محصول در برهه کنونی خریدار دارد یا خیر. به این ترتیب اینکه آنها بتوانند در صورت به فروش نرفتن یک محصول در بورس، آن را به بازار آزاد ببرند زمینه ایجاد رانت و دلالی را ایجاد می‌کند.
رئیس هیئت مدیره انجمن لوله و اتصالات پلی‌اتیلن افزود: از سوی دیگر در حال حاضر پتروشیمی‌ها خوراک را با ارز مبادله‌ای از دولت دریافت می‌کنند، اما قرار است محصولاتشان را با ارز آزاد به فروش برسانند، این موضوع به طور شفاف نشان می‌دهد که دولت تنها به دنبال حمایت از چند صنعت خاص از جمله پتروشیمی است.
وی در پایان افزود: کلیت ابلاغیه وزارت صنعت مثبت و به نفع صنعت است اما علاوه بر اینکه پتروشیمی‌ها باید عرضه‌ها را بر اساس حجم تولیداتشان بالا ببرند، باید ابهامات موجود در خصوص عرضه خارج از بورس و قیمت خوراکی که پتروشیمی‌ها از دولت دریافت می‌کنند مشخص شود.

 

روزنامه کیهان

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این سایت با بهره گیری از متد جدید و به روز سیگنال های خرید و فروش و با استفاده از روش های مناسب بازدهی خوبی در کوتاه مدت و میان مدت به شماره ارائه خواهد داد. سیگنال های خرید ارائه شده به صورت نوسانگیری // کوتاه مدت و میان مدت میباشند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 359
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 44
  • بازدید امروز : 126
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 126
  • بازدید ماه : 205
  • بازدید سال : 210
  • بازدید کلی : 1,595