loading...
سیگنال خرید و فروش در بازار بورس
admin بازدید : 2 دوشنبه 23 تیر 1393 نظرات (0)

گروه بورس- برگزاری جلسه غیرعلنی در مجلس آخرین تلاش مجلس برای واکاوی ریزش قیمت سهام و شاخص‌های بورس در حضور صالح‌آبادی بود که روز گذشته انجام گرفت. آنچه از خروجی توضیحات رییس سازمان بورس و واکنش نمایندگان مجلس به بیرون آمده است حاکی از به وجود آمدن جو نه‌چندان منفی درباره بورس است. هر چند توضیحات آماری متنوع صالح‌آبادی آنچنان که باید و شاید نتوانست نظر نمایندگان را جلب کند اما صرف شفاف‌سازی اینکه در بورس چه می‌گذرد برای نمایندگان مجلس می‌تواند برای سهامداران در نهایت منجر به اتفاق‌های مثبتی شود. درباره جزییات این جلسه باید گفت: رییس سازمان بورس اوراق بهادار با حضور در صحن مجلس، ضمن ارایه گزارشی درخصوص آخرین وضعیت بازار سرمایه و علل افت بازار طی ماه‌های اخیر، پیشنهادات و راهکارهایی را به منظور تقویت بازار سرمایه و رفع دغدغه‌های ذی‌نفعان بازار، به ویژه سرمایه‌گذاران مطرح کـرد. به گزارش سنا، علی صالح‌آبادی در این جلسه با اشاره به افت ارزش بازار و قیمت سهام شرکت‌ها در ماه‌های اخیر، گزارشی از میزان کاهش ارزش سهام صنایع مختلف حاضر در بورس و میزان اثرگذاری هریک از صنایع در افت شاخص مطرح کرد. وی در تشریح علل افت شاخص بورس طی ماه‌های اخیر عواملی همچون شرایط عمومی حاکم بر اقتصاد، برخی تصمیمات موثر در کاهش درآمد یا افزایش هزینه بنگاه‌های اقتصادی حاضر در بازار سرمایه به ویژه بنگاه‌های اثرگذار بر وضعیت بورس، نرخ سود سپرده‌های بانکی و بروز برخی مسایل سیاسی در عرصه بین‌المللی را از جمله عوامل اثرگذار بر افت قیمت سهام طی ماه‌های اخیر عنوان و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با عزم جدی و برنامه مدون دولت برای خروج از رکود اقتصادی، شاهد پویایی مناسب بازار سرمایـه همگام با بهبود شرایط اقتصادی باشیــم. رییس سازمان بورس اوراق بهادار همچنین اقداماتی همچون هماهنگی و همفکری مستمر با دولت و مجلس به منظور اتخاذ تصمیماتی در راستای تقویت بازار سرمایه و کاهش دغدغه سرمایه‌گذاران، تقویت صندوق توسعه بازار سرمایه، تسهیل برخی مقررات، ازجمله مقررات خرید اعتباری و کفایت سرمایه کارگزاری‌ها به منظور تقویت جانب تقاضا در بورس، هماهنگی با شورای پول و اعتبار درخصوص واقعی‌سازی نرخ سود سپرده‌های بانکی، اجرای گسترده طرح بیمه سهام ازطریق انتشار اوراق اختیار فروش تبعی و هماهنگی با شرکت‌های حقوقی فعال در بازار را ازجمله اقداماتی برشمرد که طی ماه‌های اخیر در راستای بهبود وضعیت بازار، صورت گرفته است. صالح‌آبادی در جلسه مجلس با تاکید بر اینکه قطعا دولت و مجلس، نقش کلیدی در توسعه و تقویت بازار سرمایه، داشته و دارند، پیشنهاد کرد کارگروهی به منظور بررسی موانع و مشکلات موجود در حوزه بازار سرمایه در مجلس تشکیل شود. وی با بیان اینکه در حال حاضر قانون بودجه با افق یک‌ساله تصویب می‌شود، پیشنهاد کرد قوانین بودجه‌ای، به ویژه در حوزه‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری، به‌گونه‌ای تدوین شوند که افق بلندمدت را به روشنی برای سرمایه‌گذاران ترسیم که و ریسک سیستماتیک ناشی از تصمیمات کوتاه‌مدت را کاهش دهد.
رشد نامتناسب شاخص
همچنین یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به حضور رییس سازمان بورس در جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس گفت که از نظر سازمان بورس، شرایط بین‌المللی و وضعیت اقتصادی داخلی عامل جدی رکود در بازار بورس بوده است. اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگرچه صالح‌آبادی شرایط بین‌المللی و وضعیت اقتصادی داخلی را عامل اصلی برای شرایطی می‌دانند که در بازار بورس به وجود آمد، از دید اقتصاددانان و کسانی که در حوزه بازار سرمایه فعالیت می‌کردند این پیش‌بینی می‌شد که اگر رونق بازار سرمایه متناسب با تحرک در سایر بخش‌های اقتصادی نباشد می‌تواند رویکردی حباب‌گونه در آن ایجاد کند و باعث شود معاملات در فضایی محدود بدون پشتیبانی بخش‌های تولیدی و خدماتی به رشد خود ادامه دهد. نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس ادامه داد: ‌در شرایطی که شاهد رکود تولید و تورم جدی بودیم رشد در بازار سرمایه روزافزون بود. هر چند برخی از کارشناسان معتقدند دلیل اصلی بالا بودن شاخص‌ها در بازار بورس، تغییر در ارزش دارایی‌های شرکت‌های عضو بورس بوده است یعنی آنها قبلا دارایی‌های با یک عدد و رقم مشخص داشتند و بعدا در فضایی که تورم ایجاد شد بازبینی کردند و عدد و رقم‌ها بالا رفت و فاصله‌ای از نظر معادله مالی در تراز آنها ایجاد شد که این را به منزله سود یا افزایش دارایی در نظر گرفتند و در نتیجه موجب رشد شاخص‌ها شد. جلیلی با تاکید بر اینکه رشد در بازار بورس باید متناسب با شرایط اقتصادی کشور باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در ماه‌های اخیر رشد شاخص‌ها در بورس متناسب با شرایط اقتصادی نبود و این فاصله نهایتا منجر به افت شدید در بازار سرمایه شد و اکنون می‌شود، گفت که تا حدودی شاخص‌ها واقعی شده است. این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: به هر حال صالح‌آبادی به عنوان رییس سازمان بورس باید از عملکرد خود دفاع کند و ما هم باید از شرایط اقتصادی کشور دفاع کنیم. نگاه آنها در مورد دلیل افت شاخص‌ها قدری متفاوت است اما دلیل قطعی هم برای آن نمی‌آورند، حتی گاهی مدیران بازار سرمایه و سازمان بورس نیز به دنبال دلایل قانع‌کننده‌ای می‌گردند. وی با بیان اینکه سهم بخش‌های مختلف در کاهش ارزش بازار سهام متفاوت بوده، ادامه داد: بانک‌ها، هلدینگ‌ها و افزایش نرخ مواد خام همه در کاهش شاخص‌ها تاثیرگذار بوده است.جلیلی خروج از رکود و جلب اعتماد مردم به بازار بورس را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر جاذبه بازار بورس برای افکار عمومی کم شده در حالی که باید برای سرمایه‌های خود این فضا را ایجاد کنیم تا بتوانیم از خرده‌سرمایه‌ها به نفع واحدهایی که دچار افت شدند، استفاده کنیم و آنها را رونق دهیم. این نماینده مجلس گفت: برای خروج بازار بورس از وضعیت فعلی اولا مردم باید به آن اعتماد کنند و همچنین دولت باید منابع را به سمت آنها مدیریت کند. وی در پایان تاکید کرد:‌ البته همه متفق‌القول هستند که باید بازار بورس از رکود خارج شود اما در مورد چگونگی آن باید منتظر سیاست‌های دولت باشیم.
بهانه‌ای به نام نرخ خوراک پتروشیمی‌ها
در همین حال نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفت: نمایندگان در جلسه غیرعلنی روز گذشته که با حضور رییس سازمان بورس اوراق بهادار برگزار شد، مصوبه افزایش نرخ خوراک پتروشیمی را تنها عامل ریزش بورس ندانستند. ایرج ندیمی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جلسه غیر علنی نمایندگان مجلس که با حضور علی صالح‌آبادی، رییس سازمان بورس اوراق بهادار و دیگر مدیران ارشد بازار سرمایه برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه یک سوال عمومی از طرف تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی توسط ابوترابی مطرح شد، مبنی بر اینکه نقش نرخ خوراک بر ریزش بورس چقدر است. وی ادامه داد: علی صالح‌آبادی، رییس سازمان بورس در این جلسه توضیحاتی در این باره اعلام و اعداد و ارقامی را پس از اعلام افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها تشریح کرد و بسیاری از نمایندگان در واکنش افزایش نرخ خوراک را تنها عامل ریزش بورس ندانستند. ندیمی گفت: صالح‌آبادی هم چه در صحبت‌های پیش از سوال نمایندگان مجلس و چه پس از آن نیز تنها عامل ریزش بورس را نرخ خوراک پتروشیمی‌ها اعلام نکرد و به اثرات روانی و عوامل متعددی اشاره کرد. نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نرخ سپرده‌های بانکی و مباحث مربوط به سیاست خارجی و تصمیمات دولت از دیگر موارد افت یا صعود بورس است، تاکید کرد: همان‌طور که دیگر بازارها نیازمند اعتماد‌سازی هستند، بازار سرمایه نیز به اعتماد مردم وابسته است و طوری عمل خواهیم کرد که این اعتماد افزایش یابد. وی در پاسخ به این سوال که چه موارد حمایتی از بازار سرمایه در این جلسه اشاره شد، گفت: به صورت عام برخی رویکردها از جمله حمایت‌های برنامه‌ای در تعامل با بازار پول، جزیی‌نگر نبودن و بسته‌های حمایتی دیگر انجام خواهد شد به طوری که مدیریت به‌گونه‌ای باشد که از نظر افکار عمومی نگرانی‌ها برطرف شود.

روزنامه جهان صنعت

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این سایت با بهره گیری از متد جدید و به روز سیگنال های خرید و فروش و با استفاده از روش های مناسب بازدهی خوبی در کوتاه مدت و میان مدت به شماره ارائه خواهد داد. سیگنال های خرید ارائه شده به صورت نوسانگیری // کوتاه مدت و میان مدت میباشند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 359
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 44
  • بازدید امروز : 350
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 350
  • بازدید ماه : 429
  • بازدید سال : 434
  • بازدید کلی : 1,819