loading...
سیگنال خرید و فروش در بازار بورس
admin بازدید : 4 دوشنبه 16 تیر 1393 نظرات (0)

مدیر نظارت بر شرکت‌های بورس اوراق بهادار گفت‌ که شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران موظف هستند از بخشنامه سازمان بورس اوراق بهادار درخصوص تقسیم سود تبعیت کنند‌. به گزارش شرکت بورس، سیدروح‌الله حسینی‌مقدم، مدیر نظارت بر شرکت‌های بورس با بیان مطلب فوق به شکایات سهامداران از نحوه پرداخت سود شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اشاره کرد و افزود‌: براساس بخشنامه 22 دی‌ماه 92، کلیه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس موظف هستند مطالبات ناشی از سود سهام و فروش حق‌تقدم استفاده نشده را صرفا به حساب بانکی معرفی شده از سوی سهامدار واریز کنند و نباید سهامدار موظف به افتتاح حساب در بانک خاص شود‌. مدیر نظارت بر شرکت‌های بورس اوراق بهادار اظهار داشت‌: با توجه به اینکه سال مالی حدود 85 درصد از شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار‌، پایان اسفندماه است، تقریبا در تیرماه هر سال شاهد تعدد برگزاری مجامع شرکت‌ها هستیم و همواره یکی از چالش‌های سهامداران دریافت سود نقدی است‌. هرچند شرکت‌ها براساس قانون تجارت مجاز هستند؛ حداکثر هشت ماه پس از برگزاری مجمع نسبت به پرداخت سود اقدام کنند اما با توجه به پیشرفت فناوری، روند پرداخت سود نقدی باید منطبق بر شرایط روز باشد‌. وی افزود‌: صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان؛ یکی از ابزارهایی است که در سال‌های اخیر در بازار سرمایه فعال شده و زمینه حضور سرمایه‌گذاران مبتدی را در بازار فراهم آورده است‌. حسینی‌مقدم تاکید کرد‌: براساس بخشنامه‌ای که در سال 1388 با موضوع پرداخت سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری به همه شرکت‌ها ابلاغ شد، سود سهام متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای مجوز فعالیت از سازمان بورس باید حداکثر تا آخرین تاریخ پرداخت سود سهامداران حقیقی پرداخت شود‌. وی تصریح کرد‌: علاوه بر این سود متعلق به سبدهای اختصاصی متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی نزد شرکت‌های دارای مجوز فعالیت سبد گردانی از سازمان بورس نیز باید واریز آن صرفا با ارایه مجوز فعالیت سبدگردانی به حساب معرفی شده انجام پذیرد‌. مدیر نظارت بر شرکت‌های بورس اوراق بهادار ارایه برگه سهام در موقع پرداخت سود به بانک‌ها را الزامی ندانست و اعلام کرد‌: یکی از چالش‌های دریافت سود نقدی، مربوط به شبکه بانکی و عدم آشنایی کارکنان بانک‌ها است که متاسفانه بخش عمده‌ای از شکایات به این موضوع بر می‌گردد‌. این امر معمولا از برخورد کارکنان شعبه‌ای به شعبه دیگر در یک بانک متفاوت است‌. بانک‌های عامل هر شرکت موظفند با مراجعه سهامداران و احراز هویت آنان، سود سهام متعلق به آنها را پرداخت کنند و دریافت برگه سهام یا برگ فروش تردد کارگزاری موضوعیت ندارد‌.
هیجان‌زدگی ممنوع
از سویی دیگر یک کارشناس بازار سرمایه درباره اوضاع شرکت‌های تالار شیشه‌ای گفت‌: مشکلی که همواره در بازار مالی ما دیده می‌شود مساله واکنش بیش از حد سرمایه‌گذاران به اخبار است به‌طوری که کمتر شاهد رفتاری طبیعی و نرمال در بازار هستیم بنابراین پدیده‌ای به نام صف در بازار سرمایه ما به مساله عادی بدل شده است‌. در این ارتباط رضایی به بورس نیوز می‌گوید‌: افزایش یا کاهش یک‌هزار واحدی هر دو نشان از حاکمیت هیجان در بازار دارد در صورتی که افراد باید با دقت نظر بیشتری نسبت به دلایل رخ دادهای بازار حساسیت نشان دهند بنابراین باید به این نکته توجه کنید که چه اطمینانی نسبت به کاهش ریسک‌های موجود و عدم اعمال سیاست‌های جدید در جهت عکس از جانب متولیان بازار سرمایه وجود دارد‌. وی خاطرنشان کرد‌: اعمال سیاست‌های نامناسب مقطعی بدون در نظر گرفتن آثار بلندمدتی آنها بر بازار سرمایه سبب ایجاد بی اعتمادی در بورس شده است بنابراین روندهای فرسایشی ادامه دار شدند‌. رضایی با اشاره به خبرهای مثبت سیاسی و اقتصادی در بازار سرمایه ابراز داشت‌: پیشرفت‌های مناسبی در مساله مذاکرات اتفاق افتاده است و خبرهای مناسبی هم از برخی صنایع شنیده می‌شود ولی مساله این است که مسایل هنوز قطعیت نیافته است که باعث شود روند کل بازار سرمایه دچار رفتارهای اینچنینی شود‌. وی تصریح کرد‌: حل و فصل مسایل هر حوزه‌ای نیازمند صرف زمان است و با طولانی شدن روند حل و فصل آنها پیش‌بینی آینده سخت‌تر شده است چراکه وجود چنین شرایطی در بازار سرمایه کمتر سابقه داشته است‌. این کارشناس بازار سرمایه ابراز داشت‌: سرمایه‌گذاران ‌باید احتیاط را همچنان حفظ کنند چراکه در صورت برآورده نشدن انتظارات سرمایه‌گذاران ممکن است رفتار بازار برای مدتی تحت‌تاثیر قرار گیرد‌. رضایی افزود‌: تجربه سایر کشورها در حوزه بازارهای مالی نشان داده است که هر چقدر اعمال نفوذ از جانب نهادهای دولتی و بر روی روند بازار مالی کمتر باشد به نسبت منافع بیشتری در بلندمدت به همراه خواهد داشت بنابراین بهتر خواهد بود که این نهادها از ابزارهای مختلفی که در دست دارند برای تحقق اهداف کوتاه‌مدت خود استفاده نکنند و اجازه دهند بازار سرمایه خود مسیر خود را پیدا کند و آن را بپیماید‌. این کارشناس بازار سرمایه در ادامه پیرامون وضعیت بازار سرمایه ابراز داشت‌: با توجه به پیگیری‌هایی که از جانب سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه صورت گرفت مجلس و دولت سعی در کنترل شرایط موجود گرفتند‌. وی افزود‌: اجرای چنین سیاست‌های مقطعی سبب می‌شود سرمایه‌گذاران بدون توجه به ماهیت و پتانسیل شرکت فقط به دنباله‌روی از دیگران بپردازند‌. این کارشناس بازار سرمایه به سرمایه‌گذاران توصیه کرد‌ براساس توان ریسک‌پذیری خود اقدام به تشکیل سبدی متشکل از اوراق با درآمد ثابت و سهام نمایید و این ترکیب محتاطانه را تا زمان تعیین‌تکلیف نهایی مساله مذاکرات حفظ کنید چراکه حفظ استراتژی در میزان بازدهی شما بسیار موثر خواهد بود‌.

 

جهان صنعت

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این سایت با بهره گیری از متد جدید و به روز سیگنال های خرید و فروش و با استفاده از روش های مناسب بازدهی خوبی در کوتاه مدت و میان مدت به شماره ارائه خواهد داد. سیگنال های خرید ارائه شده به صورت نوسانگیری // کوتاه مدت و میان مدت میباشند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 359
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 44
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 126
  • بازدید سال : 131
  • بازدید کلی : 1,516