loading...
سیگنال خرید و فروش در بازار بورس
admin بازدید : 4 شنبه 14 تیر 1393 نظرات (0)

حسن روحانی و علی جنتی در اظهاراتی جداگانه با اصولگرایان و اصلاح طلبان از برخی گروه‌های سیاسی خواستند به جای مسائل حاشیه‌ای، موضوعات مهم کشور را مورد توجه قرار دهند.
پنجشنبه گذشته رئیس جمهوری جمعی از اصولگرایان را برای افطار دعوت کرد و ضمن تأکید بر حفظ وحدت خواستار توجه به موضوعات و معضلات کلان کشور شد و از سوی دیگر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که مهمان اصلاح‌طلبان بود با برشمردن معضلات جدی به جا مانده از دولت گذشته صحت ادعا و نیت افرادی که داعیه دل نگرانی بر سر سیاست‌های دولت دارند را به چالش کشید.
از یک طرف رئیس جمهوری با هشدار درباره معضلات اساسی کشور نظیر رکود تورمی، فساد اداری و بیکاری خواستار وحدت تمام گروه‌های سیاسی، اقوام و اقلیت‌های مذهبی برای حل مشکلات کشور شد و همزمان با اظهارات وی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقدان و مخالفان «دلواپس» دولت را به مشکلات و مسائل جدی‌تر جامعه ارجاع داد و از آنان خواست به جای پرداختن و درگیر کردن دولت با موضوعات حاشیه‌ای، فکری برای معضلات جامعه کنند.
او دادن کارت زرد به وزیر کشور به خاطر «ساپورت پوشیدن» زنان را یکی از این موارد حاشیه‌ای برشمرد و درخواست کرد منتقدان دولت- بویژه نمایندگان معترض مجلس -به جای این حواشی به موضوعاتی چون  میلیون‌ها جوان بیکار، سقوط اخلاقی جامعه، آمار بالای طلاق و فروپاشی خانواده توجه کنند.  
 اتفاق نظر در فهرست مشکلات
هر چند وزیر ارشاد به صراحت از این افراد یاد کرد اما رئیس جمهوری بدون نام بردن از طیفی خاص، خواهان اتفاق نظر گروه‌های مختلف بر سر «مشکلات» کشور شد. وحدت نظری که به اعتقاد رئیس جمهوری در صورت حصول «بسیاری از مشکلاتی که امروز پر رنگ دیده می‌شود را کوچک جلوه خواهد داد و تسامح با یکدیگر را آسان‌تر می‌کند.»
روحانی البته اظهاراتش را با کنایه به افرادی همراه کرد که به گفته او «به هر نوع وحدتی سوء نظر دارند. » رئیس جمهوری که پیش از این در کنفرانس مطبوعاتی‌اش خواهان پرهیز از نبش قبر گذشته شده بود، اظهاراتش در این باره را تکمیل کرد و گفت: «نباید غربالی در دست بگیریم که بر اساس آن بیشتر افراد کنار گذاشته شوند و تنها تعداد اندکی حائز شرایط برای ادامه کار باقی بمانند» روحانی خواستار تلاش همگانی برای کاهش « انشقاق و شکاف‌های اجتماعی در حوزه‌هایی نظیر قومیت، مذهب و جناح ‌بندی ها» شد و گفت: برای حل مشکلات بزرگی چون رکود تورمی و ایجاد اشتغال نیاز به حضور همه افراد و گروه‌ها از جناح‌ها، اقوام و مذاهب مختلف داریم.
همه ما شاهد بودیم که در طول سال‌های دفاع مقدس مردم این مرز و بوم بی‌توجه به سلیقه، دین و جناح سیاسی در دفاع از کیان کشور و انقلاب اسلامی جانفشانی کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، رئیس جمهوری با تأکید بر این‌که «همه باید برای حل و فصل مشکلاتی که کشور و نظام را در معرض آسیب قرار می‌دهد دست به دست هم دهیم» افزود: همه گروه‌ها، جناح‌ها و همه ملت از مذاهب و اقوام گوناگون باید زیر چتر واحد در حل مشکلات و رویارویی با مخاطرات و معضلات در کنارهم قرار گیرند.
رئیس جمهوری با بیان این‌که «این اشتباه بزرگی است که دشمن را فقط به دشمن خارجی محدود کنیم »، گفت: نباید دشمنان بزرگ داخلی نظیر رکود تورمی، فساد اداری و بیکاری را از ذهن دور نگه داریم؛ زیرا این دشمنان زندگی مردم را تحت فشار قرار داده و منجر به گسترش آسیب‌های اجتماعی می‌شوند که هیچ جناحی را نمی‌شناسد. وی در ادامه تجربه موفق دولت در وحدت اعضای کابینه را مورد توجه قرار داد و گفت: دولت یازدهم از همه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی تشکیل شده است و در یازده ماه گذشته ما هیچگاه در مسیر حل مسائل اساسی کشور میان سلیقه‌های مختلفی که در دولت حضور دارند شاهد اختلاف نبوده ایم.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان سخنانش همه دست اندرکاران عرصه سیاسی و مسئولان کشور را به تأسی از تعبیر زیبای قرآن مجید و بیان بهترین کلام و جمله در خطاب با یکدیگر دعوت کرد.
 جنتی: موضوعات نگران کننده کدام است؟
همزمان با افطار رئیس جمهوری با اصولگرایان در پاستور، علی جنتی در میان جمعی از اصلاح‌طلبان حضور یافت که همایشی با عنوان «ما دل آرامیم» ترتیب داده بودند. همایشی که به همت حزب مردمسالاری و در پاسخ به همایش‌های پی در پی و پر سر و صدای «دلواپسان» برگزار شد.
علی جنتی با اشاره به مشکلات کشور در حوزه اقتصاد، تحریم‌ها و روابط با کشورهای همسایه و دیگر کشورها، گفت: در طول هشت سال ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد، ما نمی‌دیدیم کسانی که امروز می‌گویند نگرانیم، اظهار نگرانی کنند. همان‌هایی که در طول هشت سال مرتباً سیاست‌های ایشان و همه نابسامانی‌ها و مشکلات اقتصادی کشور را توجیه می‌کردند و امروز از سیاست خارجی و سیاست‌های فرهنگی کشور اظهار نگرانی می‌کنند، اما ظاهراً این فرار رو به جلو است.
او با تأکید بر این که «ما نیز دل‌نگرانیم اما دل‌نگرانی‌های عمیق‌تری داریم» گفت: تمام نگرانی شما این است که چرا یک خانم ساپورت پوشیده و بعد وزیر را به مجلس می‌کشانید و بعد رأی عدم اقناع می‌دهید اما ما معتقدیم که باید با روش‌های صحیحی در حوزه فرهنگ عمل کنیم. به گزارش ایسنا وی افزود: ما نگران آینده کشور، وضع اقتصاد و میلیون‌ها جوان بیکاری هستیم که نمی‌توانند ازدواج کنند و مسکن بخرند. همه اینها ام‌الفساد است. سرقت در حال افزایش است، فساد اخلاقی زیاد شده، سن روسپیگری پایین آمده، از هر سه خانواده تهرانی یکی به طلاق می‌انجامد، 25 درصد ازدواج‌ها به‌طور کلی نهایتاً به طلاق می‌رسند و بنیان خانواده دچار آسیب شده، که ناشی از همین مشکلات است.
جنتی ادامه داد: ما نگران سقوط اخلاقی جامعه هستیم. پس از 35 سال به عنوان یک حکومت دینی تلاش کرده‌ایم 50 شبکه تلویزیونی و ده‌ها روزنامه و نشریه داشته باشیم و بیش از هرکس دیگری از اخلاق دم می‌زنیم اما جامعه ما دچار دروغ و جوسازی‌های بی‌جهت شده است و اینها مایه نگرانی است.
جنتی حاشیه‌سازی‌ در حوزه فرهنگ را یکی از مشکلات دولت عنوان کرد و گفت: برخی راجع به هر مسأله حوزه فرهنگی حاشیه می‌سازند. مثلاً خانم لیلا حاتمی که به عنوان یک داور به یک جشنواره بین‌المللی دعوت می‌شود و با یک پوشش مناسب در آنجا حضور می‌یابد، به ناگاه یک مرد 84 ساله با او روبوسی می‌کند و آن وقت از من می‌پرسند چرا اینها روبوسی کرده‌اند.  
جنتی ادامه داد: بسیاری از فیلم‌هایی که امروز به آن‌ها اعتراض می‌کنند در دولت گذشته مجوز گرفته‌اند اما اکنون به یکباره نگران شده‌اند که سینما به انحراف می‌رود. یا در مورد کتاب‌هایی که هنوز مجوز انتشار نگرفته‌اند، داد و فریاد راه می‌اندازند.
12 کتاب «صادق هدایت» در دولت نهم مجوز انتشار گرفت اما در این دولت که حتی درخواست تجدید چاپ هم نشده، فریاد می‌زنند که چرا دولت چنین اجازه‌ای می‌دهد.
در دولت‌های نهم و دهم در برخی مطبوعات به مقدسات توهین می‌شد اما هیچ‌کسی مدعی نبود و امروز به کوچکترین بهانه فریادشان بلند می‌شود که اسلام از دست رفت و منحرف شد.
جنتی همچنین با انتقاد دوباره از برخی موضعگیری‌ها، گفت: موضعگیری‌ها در طول 35 سال گذشته نسبت به دولت بی‌نظیر است. نماینده‌ای در مجلس ادعا می‌کند که دولت به دنبال براندازی است. نمی‌دانم منظور این است که دولت می‌خواهد خود را براندازد؟ البته ما خود را مشغول این مسائل نمی‌کنیم و تلاش داریم برنامه‌هایمان را دنبال کنیم. وظیفه شرعی که خدا بر دوشمان گذاشته، انجام دهیم و درگیر این نیستیم که دیگران چه می‌گویند.
گوش دولت برای شنیدن صدای مخالف کاملاً باز است و این مردم هستند که در نهایت قضاوت خواهند کرد. همان‌طور که سال گذشته قضاوت کردند.

روزنامه ایران

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این سایت با بهره گیری از متد جدید و به روز سیگنال های خرید و فروش و با استفاده از روش های مناسب بازدهی خوبی در کوتاه مدت و میان مدت به شماره ارائه خواهد داد. سیگنال های خرید ارائه شده به صورت نوسانگیری // کوتاه مدت و میان مدت میباشند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 359
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 44
  • بازدید امروز : 79
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 158
  • بازدید سال : 163
  • بازدید کلی : 1,548